Veelgestelde vragen

Informatie: vragen en antwoorden

1: ontvangen Wanneer ik mijn bestelling?

Alle artikelen op onze website staan ​​feitelijk in eigen voorraad. Dus na ontvangst van uw betaling wordt het pakket uiterlijk 2 werkdagen later verzonden. Dit tenzij je er zelf voor hebt gekozen om de strips op te sparen en op een later moment te laten verzenden, bijvoorbeeld aan het einde van de maand.

Als het pakket is voltooid, ontvang je automatisch een e-mail met het track en trace nummer en de link waarmee de status van het pakket online bekeken kan worden.

2: Wat zijn de verzendkosten?

Je kunt in de webshop veilig betalen met Paypal, iDeal, Bancontact of met je creditcard. Uitgestelde betaling is ook mogelijk met de Klarna-betaaloptie. Wij verzenden via POSTNL. De verzendkosten staan ​​hieronder beschreven voor Nederland en Belgie.

1-6 strips
Verzonden in beschermende folie en een kleine stripmailer
NL €5,50 euro
ZIJN €9,50 euro

meer dan 6 strips
Verzonden in beschermende folie en een grote komische mailer van doos.
NL €7,50 euro
9,50 euro
Spaar jij kochte comics bij ons op, dan verzenden we gratis als postvak in een maand een waarde heeft bereikt van jouw €175,-.

3: Jullie in brievenbuspakketjes sturen?

Zeker! Het dure tarief is een brievenbuspakket. Laat op. Dit zijn Comic Mailers waar maximaal 6 strips in kunnen worden verzonden!

4: Een bestelling plaatsen.

Dit is bij ons heel eenvoudig. Via de knop “bestel” op de artikelpagina plaats je een artikel in jouw winkelwagen. Wil je afrekenen? Klik dan op het winkelwagenicoon en je komt rechtstreeks in het afrekenscherm. Alle informatie is voor jouw gemak op 1 pagina geplaatst zodat je overzichtelijk en snel kunt afrekenen.


5: Welke betaalmethoden zijn er?

U kunt bij ons kiezen uit de volgende betaalmethode:

  • iDEAL via de bank
  • BanContact via de bank
  • Paypal
  • Klarna (30 dagen uitgestelde betaling)
  • Creditcards
  • Inhoud in de winkel
  • Via Pin in de winkel


6: Kan ik achteraf betalen na verzending?

Op aanvraag kun je ook op krediet kopen. Wij kunnen effectieve afterpay als optie bieden. Stuur ons voor deze optie een e-mail via het contactformulier.

Je kunt daarnaast ook strips claimen. Als je op de website de code CLAIMCOMIC gebruikt, reken je niets af. Kies onderstaande optie niet verzenden en we reserveren de comics voor je! Je kunt zo de comics een maand opsparen en daarna betalen en laten verzenden!


7: Krijg ik een factuur met de zending?

Alle communicatie gaat per mail. Na plaatsing van de bestelling ontvang je direct een e-mail. Dit is de bevestiging van de bestelling, met jouw gegevens en alle items die je besteld hebt. Hierop staan ​​alle prijzen en ook de (eventuele) verzendkosten. Deze mail is tevens jouw factuur.


8: Kan ik bestellingen of artikelen terugsturen?

Mocht er een fout zijn gemaakt door Shortbox Comics dan zal het pakket en/of item op onze kosten worden vervangen. Mocht je jezelf bedenken dan kun je na overleg met Shortbox Comics het artikel terugsturen, maar de verzendkosten, zowel heen als terug, zullen voor jouw rekening zijn. Na 14 dagen na ontvangst van je pakket vervalt dit recht.

Natuurlijk willen wij iedereen keurig helpen en goede kwaliteit leveren, maar kleine beschadigingen aan de verpakking van vouwtjes in strips vallen niet onder de kosteloze retourprocedure.


9: Bestelling annuleren

Als je jouw bestelling hebt geplaatst en je bedenkt je, reageer dan snel. Mocht het pakket nog niet zijn verzonden dan kan dit worden geannuleerd. Mocht het pakket al verzonden zijn, dan volgt de procedure zoals genoemd bij 8.


10: Ik ben op zoek naar strips die niet op de site staan

Zoek jij iets wat wij momenteel niet aanbieden, laat het ons dan weten. Wij hebben veel voorraad! We kijken graag naar de voorraad voor je na om te kijken naar wat jij zoekt ook voorradig is!


11: Wat is de staat van de strips?

Wij bieden alleen strips aan in goede staat. Bij een lagere kwaliteit dan hoge kwaliteit vermelden we dit in de titel van het product met de aanduiding MID of LOW. Dus ben je een verzamelaar die alleen stripboeken koopt, mail ons dan van tevoren, we sturen je dan foto's voor je aankoop om achteraf teleurstelling te voorkomen. Mocht er onverhoopt echt iets niet in orde zijn met een strip, dan lossen we het altijd op.

12: Koopt Shortbox Comics strips ook binnen?

Jazeker. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe voorraad. Mocht je meer dan 500 strips te koop hebben vul dan het contactformulier in.

Shortbox Comics zal dan een bod en prijs bepalen die gebaseerd is op de oplage, marktwaarde, de verwachte staat van het product en tevens kijken naar de eigen voorraad van Shortbox Comics. Wij regelen de verzending voor je. Onze prijzen zijn redelijk en liggen hoger dan bij de gemiddelde stripwinkel of opkoper.


13: Kan ik mijn spullen via jullie verkopen?

Ja dat kan, zelfs gratis, we hebben een speciale Facebookgroep waar jij je comics op kunt verkopen. Dit is gratis zeker. De groep bestaat uit ongeveer 650 fanatieke kopers, dus de kans op slagen is groot. Wil je echter een groot deel van jouw comics in een keer kwijt zijn en heb je geen zin in onderhandelen en gezeur 'aan de deur'? Overweeg dan punt 12! Het betekent je enorm veel tijd.


14: Kan ik mijn bestelling afhalen?

We hebben geen grote fysieke winkel met opening; wel ben jij bij ons welkom om je product te halen in Wijhe, Overijssel.
Uiteraard ben je ook welkom om te komen 'winkelen'! Dit doen we graag op afspraak. Dit ivm dat wij aanwezig zijn én omdat een deel van de voorraad is opgeslagen is op een andere locatie. Stuur dus een bericht wat je zoekt, dan nemen we graag de strips voor je mee naar de locatie en kun jij deze bakken door!